Olen Meeri Virpi. Autan kiireisiä naisjohtajia kiinteytymään ja jaksamaan paremmin. Ammatiltani olen personal trainer. Kirjoitin kirjan siitä, miten aloittaa treenaamaan kiireen ja hässäkän keskellä. Kirja on ilmestynyt e-kirjana ja myöhemmin painettuna vuonna 2019. Suurimmalla osalla asiakkaistani oli samoja ongelmia ja itsekin painiskelin niiden kanssa. Halusin tarjota perustavampaa tietoa aiheesta.

Ongelma

Aloitetaan treenaamaan ja tekemään muutosta. Täytyy tehdä jotain. Treenataan hulluna ja syödään parsaa. Sitten tulee elämä.  Treeneissä/kotona/töissä sattuu jotain, tai sairastutaan. Treeni jää, syödään jotain, tai ei mitään. Muutaman kuukauden päästä toistetaan. Vaikeinta ei ole itse treenaaminen, vaan kaiken yhdistäminen haastavaan ja aikataulutettuun arkeen.

Ymmärrän

Tiedän, että yrität parhaasi. Olen tavannut sinut monta kertaa, aikaansaava nainen. Hoidat firman ja perheen ja järjestät. Valvot myöhempään, heräät aikaisemmin ja elät intohimoisesti. Aloitat treenaamaan samalla intohimolla. Haluat varmaan saada tuloksia ja pysyä tolkuissasi?

Siinä tapauksessa enemmän ja nopeammin ei välttämättä ole parempi.

En halua että palat loppuun, haluan auttaa sinua

Tunnet varmaan jonkun, joka on sairastunut burn outiin eli uupumukseen? Hyvä fyysinen kunto on yksi vahvimmista suojamuureista uupumusta vastaan, sillä hyväkuntoinen keho ja mieli jaksaa paremmin ja palautuu nopeammin. Ei vain liikunnasta, vaan elämästä ylipäätään. Tulee stressaava tilanne töissä, sitten toinen ja sitten sitten sitten. Jos fyysinen kunto on huono, voi olla, ettet palaudu edes öisin. Hyväkuntoisella palautuminen on nopeampaa ja mieli toimii kirkkaammin. Aivoistamme kaksi kolmannesta on varattu liikkumiseen.

Elämä on valmiiksi stressaavaa ja liikunta on hermostolle yksi kuormitustekijä lisää. On hyvä tietää, mistä lähteä liikkeelle ja mikä on tärkeää.

Miten siis treenaat itsesi kuntoon palamatta loppuun?

Epätäydellinen harjoitus on parempi kuin tekemätön. Kaksi harjoitusta riittää antamaan terveyshyötyjä. Kolme on jo hyvä. Jonain viikkona ehdit enemmän. Pidempi aikaväli ratkaisee. Kirjassa käsitellään fyysisen kunnon osa-alueita ja treenaamisen aloittamista stressaavassa elämänvaiheessa.

Kirjoitin sen sinulle, minulle, meille, aikaansaaville, intohimoisille ja elämänjanoisille naisille. E-kirjan hinta on 25,90€

HALUATKO LUKEA KIRJASTA ENSIMMÄISET KAKSI LUKUA?

Lataa kirjan luvut sähköpostiisi täyttämällä alla oleva lomake!

Osta kirja tästä