Olen liian väsynyt ja sekaisin aloittaakseni mitään

Miten liikkua enemmän kun ei ole aikaa ja olet väsynyt?

Olen väsynyt. En saa nukuttua. Syön pullaa, sämpylää tai irtokarkkeja ja asiakaslounaalla lautaselle voi eksyä ruokaa. Teen helvetisti duunia ja toivoisin ehtiväni suihkuun, saunaan tai edes ylipäätään kotiin useammin. Tällä hetkellä päälle painaa:

  1. työprojekti X
  2. pojan/tyttären/jonkun häät/valmistujaiset/harrastukset
  3. keittiöremontti
  4. henkilöstön vähyys sairastamisen johdosta
  5. lähisukulaisen sairastuminen
  6. asuntolaina
  7. matkoja

Ja tämän takia minun on vaikea ajatella yhtään mitään tai raahautua treenaamaan. 

Niin.

Eli et halua nyt huolehtia terveydestäsi tai voida hyvin?

Et halua nukkua paremmin tai herätä ilman kipuja?

Tietenkin haluan. Tämä tilanne vaan….

Ymmärrän, se voi tuntua kaukaiselta ajatukselta juuri nyt kun olet väsynyt.

Mutta onko sinulla aikaa sairastaa myöhemmin?

Onko sinulla varaa hukata itsesi ja kepeä nautinto elämästä?

Elämän hyvyyttä ei mitata sillä, kenen kalenterissa on eniten tavaraa. Voi olla että tosiaan joudut karsimaan kaikenlaista, saadaksesi itsellesi ensin rauhaisaa vapaa-aikaa (edes vähän kerrallaan) ja sitten liikuntaa.

Ehkä sinusta tuntuu kamalalta ajatukselta tavata valmentaja, jolla oletettavasti on kaikki täydellisen kunnossa ja terveellistä. Ehkä toivoisit pääseväsi itse ensin alkuun. Ehkä jos et olisi niin väsynyt.

 

Jymyuutinen: Kellään ei ole kaikki kunnossa. Kaaos on energian ensisijainen olomuoto. Se on minussa ja meissä kaikissa.

Juuri samanlaista hirmuista kiirettä ja ahdistusta ajasta ja riittämättömyydestä on muillakin. Juuri tuosta kohdasta sinun on lähdettävä eteenpäin.

Minun tehtäväni on tehdä elämänmuutoksesta sinulle helpompaa.

Elämässä on paljon vaikeita ja monimutkaisia asioita. Hyvinvointihommat ovat yksinkertaisia niihin verrattuna.

Tiedän ettei sinulla ole aikaa, et jaksa miettiä, etkä ehdi treeneihin. Silti arjessa voidaan tehdä pieniä isoja muutoksia parempaan suuntaan.

Esimerkiksi näin:

  1. Pidä ruokapäiväkirjaa lähettämällä valmentajalle kuvia syömisistä Whatsappissa -opit tekemään valintoja omassa elämässäsi ja syömään sopivia annoksia.
  2. Käy joka aamu vaa’alla ja lähetä painosta kuva valmentajalle – tämä (aamuvaaka) on tapa pysyvään painonhallintaan myös projektin jälkeen.
  3. Tee muutama lyhyt treeni viikossa ja saa siitä energiaa. Treenit löytyvät kätevästi sovelluksesta puhelimestasi ja niissä on videot.

Muunmuassa nuo löytyvät meidän etävalmennuksesta.

Hauskaa viikkoa!

Meeri

Etävalmennus